fredag 12 juni 2015

Fredag

Idag är det fredag och då borde man väl känna sig glad. Solen skiner och det är varmt ute- äntligen!
Men...det är den där tråkiga fredagen (tycker jag) när barnen ska till sin pappa. Känns alltid så ledsamt och jobbigt och rummet står tomt, allt liv i huset avtar. Det är tyst och konstigt och allmänt trist.
Barnen har varit lediga från fritis och dagis idag eftersom det är Urbans första semesterdag. De har varit iväg och handlat frozen yoghurt och lite annat förstod jag över telefonen. Och här sitter jag, i ett väldigt varmt kontor, och har smått ont i magen av någon anledning.

Nåväl- det är hur som helst skönt med helg och ledighet, trots allt. Imorgon ska jag springa Åloppet i Eskilstuna. Vet inte varför jag skulle anmäla mig till det egentligen. Har inte alls någon lust. Sprang halvmara i april och hade planerat Tjejmilen och halvmara igen i september. Inga lopp däremellan. Jaja, bara att springa. Sträckan är en kvartsmara så det är iaf ingen extrem utmaning.
Min sambo ska tävla i crossfit imorgon och han frågar sig själv samma sak, varför han ställer upp på det. Men det är väl så, man anmäler sig i ett skede när motivationen är på topp och eventet ligger långt fram. När man väl är framme vid dagen D så...är kanske inte alltid motivationen, och formen för all del, på topp. Känner mig mest trött och slut just nu. Kanske därför jag verkligen ska springa- blir ju alltid pigg efteråt hur det än är.

Jag och tjejerna var iväg och handlade lite igår på eftermiddagen/kvällen. Linnea skulle ha nya skor och Jouline var som vanligt i stort behov av ngn liten My little Pony pryl som hon sett på BR...och mamma öppnar plånboken...hm.
Veckan har gått fort, som alltid. Hoppas att nästa vecka bjuder på lugnt tempo. Jag har snart semester och min hjärna har redan nu kopplat bort sig. Känns som det var väldigt länge sedan jag var ledig en längre sammanhängande tid. Ska bli sååå skönt!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar