fredag 27 mars 2015

När diabetesen kom till oss

Mina två tjejer, födda 2006 och 2009 har diabetes typ 1 sedan flera år tillbaka. Äldsta dottern, Jouline fick fira sin 3-årsdag på sjukhus, för det var då diabetesen kom till henne. Efter ett drygt halvår var det dags för lillasyster, Linnea att få samma påhälsning. Livet stannade. Helt och hållet. Jag har aldrig i mitt liv varit så totalt  livrädd och förkrossad som när äldsta dottern drabbades.
När minstingen även hon drabbades så var det som om att det inte fanns några tårar kvar. Vi som föräldrar var så trötta och slutkörda efter första sorgen att det liksom bara fortsatte av sig själv. Det gick inte att bli mer ledsen eller mer arg eller mer orolig.

Diabetes blev en del av våra liv.

Jag vill med denna blogg skriva av mig av det som varit och det som är. För mig är det ett bra sätt att sätta ord på livet för att få perspektiv och distans.
Välkommen att ta del av bloggen om du så önskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar