fredag 27 mars 2015

Nummer 1- livet går vidare!

Det viktigaste av allt är att berätta att livet går vidare. Det gör verkligen det, även om det där och då- vid beskedet om diabetes- känns som att livet stannar och allt är tungt och svårt.
Jag är stolt mamma till två underbara och starka tjejer! De är hjältar! Riktiga hjältar som är fulla av liv och bus! Diabetes är inte slutet. Det är början på något nytt och lite besvärligare än innan men definitivt inte slutet.

Jag är ingen diabetesexpert men jag vill nog påstå att jag är expert på mitt liv som mamma till mina döttrar och har genom åren fått väldigt mycket erfarenhet av diabetes. En kunskap som jag inte bett om men som jag nu har. Jag är tacksam för varje dag som går och ibland är det svårt men livet är ganska vanligt hur det än är. Diabetesen är med oss och vi kan bara förhålla oss till detta faktum. 

På bilden ser ni Jouline och mig, i stallet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar