tisdag 21 april 2015

Drömmar

Solen skiner och livet börjar återvända efter månader av mörker och kyla. Jag hoppas av hela mitt hjärta att solen nu får fortsätta att skina och att vinterkyla är ett minne blott!
När solen skiner på det här sättet så känns det som att det vore på sin plats med en grillning och helg men det är bara tisdag och arbetsveckan känns lite för lång, som alltid. Mina drömmar om en egen ateljé skriker extra högt just nu, drömmar om ekonomiskt oberoende och ett liv som kan ägnas helt och hållet åt det som ligger mig varmast om hjärtat. Jag skulle vilja ha möjlighet att få gå till "jobbet"som består i att jag skapar. Jag målar tavlor och äger min egen tid. Helst av allt så säljer jag en och annan tavla också...Ateljén är ljus och rymlig, allt jag önskar finns där. Barnen har egna stafflier, det finns en liten butik där jag säljer mina alster, smycken och annat fint....Åh...*POFF* Ok, jag sitter på kontoret och allt är som vanligt...Ja just det...



Barnen är hos sin pappa denna vecka men idag är det tisdag och då blir ju tjejerna kvar hos oss pga. stallet. Idag är det dock vilodag för hästarna så tiden kommer att läggas på teori istället. Känns härligt att veta att barnen är hemma och att de kommer att cykla och härja runt hela eftermiddagen, innan teorin. De är rätt duktiga på att föra liv så att säga.

Jouline har fått för sig att hon inte alls vill vara på fritis längre. Antagligen helt och hållet beroende på att hennes bästa kompis ska sluta vara där på eftermiddagarna. Det är väl så, flera av barnen i 8-9 års åldern börjar klara av att vara hemma en liten stund själva och Jouline tycker nu att hon är jättestor och har inget behov alls av något löjligt fritis, som hon säger. Vi har bestämt att hon ska få börja i liten skala, att vid något tillfälle åka hem tillsammans med Engla. Engla slutade på fritis i 3:an eller 4:an och har sedan dess åkt hem efter skolan och skött sig själv en stund, oftast tillsammans med storebror Isak. Isak är ju numera väldigt mycket tonåring och han bor i garaget inne i Kvicksund. Han tänker på epa-traktor och mat. Inget annat. Sen sover han.

Engla tänker bara på hästar och andra dyra saker som hon tycker att hon måste ha.
Jouline tänker bara på dyra saker och hon med, just nu är det framförallt My Little Pony som upptar det mesta av hennes tankeverksamhet, förutom riktiga hästar. Hon har blivit väldigt skicklig på att rita My little Pony (hon har sett på Youtube och lärt sig en hel del).
Linnea tänker på pyssel, rita och tejpa in saker och ting i små paket som är omöjliga att öppna pga av all tejp. Hon bär hem drivor av teckningar varje dag, en och annan pärlplatta och halsband följer med varje vecka. Sen vill hon vara lika stor som Jouline, för Jouline får göra lite mer saker tycker hon.
Jag och Urban tänker nog mest på semester och annat trevligt som väntar, plus den eviga drömmen om Lottovinst som gör oss fria från alla måsten för att få lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar