onsdag 15 april 2015

Semester bokad

Igår beställde vi resa till Thailand! Känns så fantastiskt underbart att veta att det i all mörker och kyla som kommer efter sommaren så finns ett ljus, ett paradis att se fram mot! Vi var i Thailand 2013 och jag bloggade nästan dagligen från den tiden i Bloggen "semester i december"

Jag var rejält oroad inför den resan eftersom vi skulle vara borta i en månad. Med erfarenheten från Bulgarien och all ångest som den upplevelsen medförde så är det väl kanske inte så konstigt egentligen, att jag som förälder tänkte orostankar om en det ena och det en det andra när det kom till tjejerna. Men det visade sig att jag inte hade något att oroa mig för. Tjejerna mådde hur bra som helst, det var inget konstigt alls egentligen mer än tidsomställningen som var lite knepig till en början- men i övrigt så gick det hur bra som helst. Vi bodde väldigt fint i en stor lägenhet som vi hyrde privat.
Vi tog med oss hur mycket som helst, druvsocker, teststickor, glukossprutor, extra sprutor, väldigt mycket insulin osv. Men som sagt- det var ingenting med sockret som krävde några annorlunda insatser än hemma. Dosen insulin kunde sänkas något men i övrigt var allt sig likt.

Tjejerna älskade tiden i Thailand. De var så snälla och harmoniska hela resan och varje dag var lite av ett äventyr, även de dagar som bara var, då tiden spenderades på stranden och den härliga känslan av att "bara vara" var aktiviteten för stunden.
Ja, det känns verkligen enormt roligt att ha detta att se fram mot. Nu är det till att spara pengar.

Förutom att resan blev beställd så var det ju tisdag igår och tisdagar innebär ridning för Joulines del. Linnea valde att följda med för andra gången igår och det gick ju så där. Att vara liten Linnea på kvällen, i ett kallt ridhus, kanske inte är det roligaste som kan hända- om jag säger så.
Jouline fick rida på hästen Bert, som är väldigt snäll men lite seg. Jag tror att vi var sega allihop igår. Jouline var supertrött efter lektionen och de mest enkla saker blev svåra att genomföra och koncentrationen hade redan lagt sig för att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar