tisdag 14 april 2015

Ny vecka

Så var det måndag igen...Helgerna tycks flyga förbi och jag tycker att jag aldrig liksom är vare sig förberedd eller hinner nå fram till helgen innan det är dags att vakna till det irriterande brummandet alldeles för tidigt på måndag morgon igen. Jag bokstavligen längtar ihjäl mig efter semester. Har ingen som helst motivation till arbete just nu och skulle helst av allt bara vilja ägna mig åt saker som jag själv bestämmer över och som jag helt och hållet äger.
Barnen känner nog likadant med tanke på deras bristande entusiasm över att gå upp på morgonen och göra sig i ordning. Det är motigt värre och varje morgonen börjar med ett "neeeeej" innan något annat meningsutbyte hinner ske. "Godmorgon", säger jag och svaret är "neeeeeej..."

Nåväl. Helgen har i alla fall varit fylld med aktiviteter. Barnen har på varsitt håll haft lite roligheter. Linnea har varit på kalas (igen), Jouline har varit hos en kompis och lekt, de lite större barnen har ägnat sig åt häst och epa-traktor i vanlig ordning. Jag och Urban har tränat på varsitt håll, Urban har hållt på i trädgården och engagerat barnen i att så frön och rensa i land. Själv har jag bara försökt vara här och nu och göra så lite som möjligt förutom det jag tycker om att göra.

Jag lyckades få en bula i bildörren igår när jag skulle lämna Linnea på kalaset. Vinden tog tag i dörren när jag öppnade och dörren brakade rakt in i en sandförvaringslåda. Lyckan ler.
Två timmars stoj och stim på kalas och efter kalaset hade sockret rasat iväg upp till 18.7. Fel dosering där. Helt omöjligt att ge insulin i förväg. Fick info om att det skulle serveras korv och sen glass på det.
Appropå detta så har Linnea börjat intensivkurs i helgen med att ge insulin. Till en tomat :)))
Hm, man tar vad man har heter det och i det här fallet blev det en tomat som fick bli försökskanin med ett antal stick och insulindoser. Tomaten mår nog inte så bra efter detta men efter flertalet stick så har Línnea faktiskt gett sig själv insulin vid två tillfällen. Det tar sig!

Vi har också påbörjat planering på riktigt inför semesterresa till Thailand- igen. Vi har planer på att åka i december hela familjen. Det ser vi mycket fram mot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar