onsdag 1 april 2015

Hästar

Jouline går på ridskola på Stora Ekeby. Hon har nu kommit så långt så att jag som förälder är hänvisad till sittplats! Känns så otroligt overkligt att hon blivit en så stor tjej -och modig framförallt. Igår fick hon hästen Plexus som är en av de största ponnysarna i stallet. Hon red som hon aldrig gjort annat. Manövrerar, lyssnar och är så stolt där på hästryggen! Hon riktigt skiner när hon rider förbi mig, ger mig en snabb, lite nonchalant blick men är samtidigt så full av glädje som hon på sitt vis inte då ska visa för mig...

Några gånger har hon fått ta hästen åt sidan för att vi behövt kolla sockret mitt i allt och att rida med känning är inte så kul. Det tar ju en liten stund också innan druvsocker ger effekt men hon är envis som synden och har ändå pressat sig in i ledet, tuggandes druvsocker och sagt till mig att vara tyst. Jaja...hon vet vad hon vill den damen.
Igår när hon red satt jag och funderade på hur hon kommer att hantera det själv framåt, den där lite typiska mamma-oron med tankar som att "undrar hur det blir när hon vill vara själv i stallet, utan mig, kommer hon att kunna klara av att ta ansvaret själv för att hålla reda på druvsocker, mätare osv...? "Hon som är så envis, tänk om hon rider på med superkänning, tänk om hon har jättehögt socker och sen struntar hon i det eftersom hon är så otålig..."

Ja, vad tjänar det till att oroa sig för det. Tänk den dagen hon vill ut på fest! Tonåring, killar, sena kvällar...Bah...Inte tänka på det! Nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar